Zagorzali przeciwnicy instalacji LPG twierdzą, że gaz niszczy silnik. Czy oby na pewno, czy to rzeczywiście gaz niszczy silnik? Nie do końca jest to prawda… Faktem jest natomiast, to że zamontowanie instalacji LPG w aucie znacznie obniża koszty jazdy, nawet o 40%-50%. Oczywiście instalacja musi być dopasowana do danej marki auta i zamontowana w sposób prawidłowy.
Korzyści wynikające ze stosowania instalacji gazowej LPG
- Gaz jest czysty, nie zanieczyszcza elementów układu paliwowego
- Stosowanie gazu obniża koszty jazdy nawet o 50%.
- Auto na gazie pracuje równiej ponieważ gaz lepiej od benzyny miesza się z powietrzem i tworzy jednolitą mieszaninę.
- Poziom emisji szkodliwych substancji podczas spalania się LPG jest najniższy spośród wszystkich innych tradycyjnych paliw.
- Gaz LPG nie jest toksyczny, nie zanieczyszcza ani gleby ani wód podziemnych.
- Posiadając instalację gazową w aucie zwiększa się jego zasięg całkowity, można jechać zarówno na gazie jak i na benzynie
- Silnik na gazie pracuje ciszej
Wady wynikające ze stosowania instalacji LPG
- Większe koszty przeglądów technicznych
- Dodatkowe koszty związane z serwisowaniem instalacji gazowej
- Mniejsza przestrzeń załadunkowa w wyniku zamontowania w bagażniku lub w miejscu na koło zapasowe zbiornika gazu LPG.
- Obniżenie osiągów silnika w wyniku stosowania instalacji gazowych starszego typu
To nie LPG niszczy silnik!
Samo paliwo LPG jest tak naprawdę „zdrowsze” dla silnika niż benzyna. Niestety niektóre zakłady montujące instalację gazową nie potrafią dobrać typu instalacji do konkretnego modelu auta, często za namową klientów montują instalacje najtańsze, które w danym aucie nie powinny się znaleźć. W wyniku czego pojawiają się problemy, które mogą mieć istotny wpływ na żywotność silnika. Zbyt uboga mieszanka gazu może powodować przegrzewanie się głowicy silnika, wypalanie zaworów, a nawet tłoków. Niekorzystny wpływ gazu LPG na silnik jest spowodowany nieprawidłowym montażem oraz nieodpowiednim wyregulowaniem instalacji a nie właściwościami chemicznymi gazu.
Niezależnie od liczy przeciwników LPG jego popularność cały czas rośnie, instalacje LPG montuje się nawet w samochodach sportowych.
Decydując się na montaż instalacji wybierz specjalistów, nie warto zakładać instalacji, z którą będą później tylko problemy.
Nie każde auto lubi LPG, bo teraz sporo auta ma tzw. szklanki czyli regulacja luzu zaworowego jest na sztywno. Na gazie zrobimy od 60 – 120 tys km i jest potrzebna regulacja która nie kosztuje 100zł tylko pona 1000zł lub więcej, ponieważ trzeba nowe szklanki na wymiar.